loading...

electrical-panels

بازدید : 13
دوشنبه 12 دی 1401 زمان : 12:50

همیشه مسافرت یکی از بهترین گزینه‌ها برای رفع خستگی و روزمرگی‌های زندگی است. مهم نیست این مسافرت چند روز طول بکشد، مهم این است که بتوانید لحظات خوشی را بگذرانید. یکی از مقاصدی که می‌تواند این لحظات خوش را به شما هدیه کند، جزیره کیش می‌باشد. خیلی از افرادی که با تور کیش از تهران سفر می‌کنند قصد دارند تا چند روزی را به دور از هیاهوی شهر بگذرانند و سفر خوبی را تجربه نمایند.

این اتفاق در جزیره هندورابی نیز خواهد افتاد. جزیره هندورابی یکی دیگر از جزایر پر طرفدار در خلیج فارس است که می‌توانید با سفر به این شهر از تفریحات بی‌نظیر آن بهره مند شوید. در این مطلب تصمیم داریم شما را با جزیره هندورابی و مناطق دیدنی آن آشنا نماییم.

معرفی جزیره هندورابی

همانطور که گفتیم در این مطلب تصمیم داریم تا شما را با جزیره هندورابی به عنوان یکی از جذاب‌ترین مقاصد مسافرین و گردشگران آشنا نماییم. شاید این جزیره جزء جزیره‌های کوچک خلیج فارس محسوب شود ولی مناطق تاریخی و دیدنی که دارد باعث شده تا مورد توجه تعداد زیادی از افراد قرار بگیرد و گردشگران نتوانند از دیدن آن بگذرنند.

تعداد زیادی از مسافرین تور کیش از شیراز رفتن به جزیره هندورابی را نیز در برنامه‌های خود قرار می‌دهند تا بتوانند از زیبایی‌های این جزیره نیز استفاده نمایند. جمعیت هندورابی حدود ۱۵۰ نفر است ولی ساختاری بسیار قدیمی و تاریخی دارد و بیشتر خانه‌ها از گل و سنگ ساخته شده‌اند که باعث شده جذابیت زیادی داشته باشند.

وجود این بافت تاریخی و سایر مناطق دیدنی باعث شده تا سرمایه گذاری‌هایی جهت توسعه گردشگری در هندورابی انجام شود و از طرفی سازمان گردشگری نیز ساخت و سازهایی در جزیره هندورابی را در برنامه کاری خود قرار دهد.

لازم به ذکر است که تا کنون توسعه اقتصادی و صنعتی در این جزیره وجود نداشته و به همین دلیل بیشتر افرادی که در این جزیره ساکن هستند، از طریق ماهی گیری امرار معاش کرده و زندگی خود را می‌گذارنند.

موقعیت جغرافیایی جزیره هندورابی

جزیره هندورابی یکی از شهرهای استان هرمزگان بوده و حدود ۲۸ کیلومتر با جزیره کیش فاصله دارد. اگر بخواهیم به صورت دقیق‌تر بیان کنیم، هندورابی بین جزیره کیش و جزیره لاوان قرار دارد و می‌توانیم آن را از توابع کیش بدانیم. به همین دلیل است که دیدن از هندورابی می‌تواند یکی از برنامه‌ریزی‌های تور کیش از اصفهان باشد.

وسعت هندورابی حدود ۳۲ کیلومتر است و به همین دلیل در بخش قبلی نیز به این موضوع اشاره کردیم که جزء جزیره‌های کوچک خلیج فارس محسوب می‌شود. این جزیره زیبا و کوچک ۳۶ کیلومتر تا قشم، ۹ کیلومتر تا بندر چیرویه، ۱۳۳ کیلومتر تا بندر لنگه و ۳۲۵ کیلومتر تا بندر عباس فاصله دارد.

چگونه می‌توانیم به جزیره هندورابی برویم؟

برای اینکه به جزیره هندورابی بروید، دو راه دارید. می‌توانید راه زمینی یا هوایی را انتخاب نمایید. اگر تصمیم دارید به صورت زمینی به هندورابی بروید، باید ابتدا به بندر عباس رفته و بعد از آن‌جا با قایق به سمت جزیره کیش بروید. سپس باید به سمت اسکله ماهی گیری جزیره کیش بروید و از آن‌جا با کرایه کردن قایق به سمت هندورابی بروید.

از کیش تا هندورابی حدود یک ساعت و نیم باید در راه باشید تا بتوانید زیبایی‌های هندورابی را مشاهده نمایید. اگر تصمیم ندارید ابتدا به کیش بروید می‌توانید به چیرویه رفته و از آن‌جا به سمت هندورابی حرکت کنید. از چیرویه تا هندورابی فقط ۲۰ دقیقه در راه هستید و این نزدیک‌ترین راه زمینی تا هندورابی می‌باشد.

همانطور که مشاهده کردید، استفاده از راه زمینی سختی‌های خاص خود را دارد و می‌تواند خسته کننده باشد. خبر خوشی که می‌توانیم به شما بدهیم این است که در سال ۱۳۹۶ فرودگاه هندورابی به بهره برداری رسید و شما به راحتی می‌توانید راه هوایی را برای سفر به جزیره هندورابی انتخاب کرده و با سرعت و راحتی به این جزیره برسید.

آشنایی با مناطق دیدنی جزیره هندورابی

جزیره هندورابی طرفداران زیادی دارد و به دلیل خلوت بودن و تعداد کم سکنه آن، به جزیره عشاق هم معروف است. در این قسمت تصمیم داریم تا شما را با تعدادی از جاذبه‌های جزیره هندورابی آشنا نماییم.

روستان هندورابی

شاید فکر کنید اسم این روستا را اشتباه نوشته‌ایم ولی باید به شما بگوییم که در این جزیره، روستایی هم نام با آن وجود دارد که به عنوان یکی از مناطق دیدنی هندورابی محسوب می‌شود. همانطور که گفتیم بافت قدیمی جزیره یکی از دیدنی‌های آن محسوب می‌شود و این بافت قدیمی و تاریخی را می‌توانید در روستای هندورابی مشاهده کنید.

تمامی خانه‌های این روستا با گل، سنگ و مرجان ساخته شده است و شما می‌توانید حال و هوای دوران قدیم را در آن مشاهده کنید. البته لازم به ذکر است که اهالی این روستا عرب زبان هستند ولی افرادی میان آن‌ها وجود دارند که فارسی بلد باشند و بتوانند به شما راهنمایی کنند.

قبرستان هندورابی

اگر به نزدیکی روستاهای الصراه و ادورات بروید می‌توانید قبرستانی را مشاهده کنید که با حالت تاریخی و قدیمی که دارد تعداد زیادی از گردشگران را به خود جذب می‌نماید. ایرانیان و پرتغالی‌ها در این قبرستان دفن شده‌اند و برای مردان یک سنگ قبر و برای خانم‌ها دو سنگ قبر قرار داده شده است ولی جالب است بدانید که هیچ نام و نشانی از فردی که آن‌جا دفن شده روی سنگ قبر نوشته نشده است و کسی نمی‌داند دقیقا چه افرادی در این قبرستان به خاک سپرده شده‌اند.

سواحل جزیره هندورابی

شاید به جرئت بتوانیم نقطه قوت مناطق دیدنی جزیره هندورابی را سواحل آن بدانیم. این جزیره دارای سواحل نابی است که زیبایی بسیار خاصی دارند. این دقیقا مناسب‌ترین مکان برای تجریه شنا، بازی‌های ساحلی و تفریحات آبی است.

صخره‌های شگفت انگیزی در سواحل این جزیره وجود دارند که در کنار شن‌های نرم و آب زلال می‌توانند منظره‌ای بسیار دیدنی را بسازند. لازم است این نکته را بیان کنیم که سواحل شمالی جزیره عمق کمتری نسبت به سواحل شرقی و جنوبی دارند و این موضوع باعث می‌شود در این سواحل با راحتی بیشتری به شنا و غواصی بپردازید. علاوه بر آن ماهی گیری نیز یکی دیگر از فعالیت‌هایی است که می‌توانید در این سواحل به آن مشغول شوید. البته باید قسمت‌هایی را پیدا کنید که عمق بیشتری دارند تا بتوانید ماهی بیشتری بگیرید.

منبع

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 55
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 11
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 19
  • بازدید ماه : 14
  • بازدید سال : 407
  • بازدید کلی : 1093
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی