loading...

electrical-panels

بازدید : 60
چهارشنبه 16 شهريور 1401 زمان : 15:37

تهران تنها شهر ساختمان‌های بلند و آلودگی ناشی از ترافیک سنگین نیست. این شهر زیبایی‌های بسیار زیادی دارد که از جمله آن‌ها‌ می‌توانیم به لیست پارک‌ها و شهربازی‌های تهران اشاره کنیم. فضاهای باز یا سربسته‌ای که برای دور شدن از دغدغه زندگی شهری و مشغله‌های کاری در نظر گرفته شده‌اند.

همچنین پارک‌ها و فضاهای سبز پایتخت ریه‌های این شهر شلوغ و پر از آلودگی محسوب می‌شوند که کمک می‌کنند زیبایی‌های تهران را بیشتر ببینیم.

شهرداری این شهر از گذشته تاکنون فضاهای سبز مختلفی برای محله‌ها و خیابان‌های تهران ساخته است که محلی برای آرامش ساکنان پایتخت یا مسافران وارد شده به آن و متقاضیان شرکت در تور مشهد از تهران، هستند.

در این مطلب سعی داریم لیست پارک‌ها و شهربازی‌های تهران را که محبوبیت یا امکانات آن‌ها بیش از سایر موارد مشابه است، در اختیار شما قرار دهیم. پس تا انتها با ما همراه شوید.

پارک چیتگر تهران

پارک‌ها
پارک‌ها فضاهای باز و سبزی هستند که مجموعه‌ای از گل‌ها، درختان یا گیاهان مختلف را در خود جای داده‌اند و امکانات متنوعی دارند و زمانی که وارد آن‌ها می‌شویم انگاری کمی از زندگی شهری فاصله گرفتیم و می‌توانیم آرامش را تجربه کنیم.

از جمله امکانات داخل آن‌ها می‌توانیم وسایل مخصوص ورزش، بازی، صندلی‌ها و امکانات رفاهی دیگر را نام ببریم که به مردم این امکان را این می‌دهند تا ساعاتی از روز آشفته خود را با استشمام عطر گل‌های بهاری، نشستن در سایه درختی، راه رفتن در پیاده راهی خزان‌دیده یا برف‌بازی در هوای آزاد زیباتر کنند.

چند نمونه از معروف‌ترین پارک‌های تهران را در زیر معرفی کردیم که می‌توانید به‌عنوان ساکن این شهر یا مسافر تهران، از آن‌ها دیدن کنید.

پارک لاله
هر یک از پارک‌های تهران یک مشخصه بارز دارند که با آن شناخته می‌شوند و هر کدام از آن‌ها معمولا برای گذراندن وقت در یک شرایط خاص و حال‌وهوایی ویژه مناسب هستند. اما پارک لاله بوستانی است که در همه زمان‌ها و برای تفریح با هر کسی که بخواهید مناسب است.

این پارک قدیمی که بیش از 50 سال قدمت دارد، در تقاطع خیابان کارگر شمالی و بلوار کشاورز قرار گرفته و به‌دلیل نزدیکی آن با دانشگاه تهران، هر ساعت از شبانه روز پذیرای دانشجویان بسیار زیادی است.

پارک لاله قسمت‌های مختلفی دارد که ظاهر آن‌ها نیز با یکدیگر متفاوت است. به‌عنوان مثال ضلع شمالی آن محلی برای بازی‌های گروهی مانند والیبال یا بدمینتون است و در مرکز آن آب‌نماهای مختلفی قرار دارند که دیدن آن‌ها به‌ویژه در فصل بهار و تابستان لذت خاصی به شما می‌دهد.

همچنین همان‌طور که از نام این پارک مشخص است، در اوایل فصل بهار تا اواسط اردیبهشت ماه، لاله‌های هلندی این پارک زیبا را رنگارنگ می‌کنند و بر زیبایی آن می‌افزایند.

پارک ملت

پارک ملت
از دیگر پارک‌های قدیمی و بزرگ تهران که جزو فضاهای نوستالژیک پایتخت به‌شمار می‌آید، پارک ملت است. این پارک وسیع و قدیمی که در تقاطع بزرگراه نیایش و خیابان ولیعصر قرار دارد، با رنگ و بویی هنری و مجسمه‌هایی عجیب اما زیبا شناخته می‌شود.

نزدیکی پارک ملت با گالری هنری ملت که شامل پردیس سینمایی نیز می‌شود، دلیلی است که هنرمندان و هنردوستان زیادی اوقات خود را در آن می‌گذرانند. همچنین این بوستان در منطقه‌ای خوش آب‌وهوا از پایتخت قرار دارد و در تابستان‌ها نیز هوای مطبوع آن دلپذیر است.

امکانات بسیار زیاد بازی و ورزش در بوستان ملت مانند میزهای شطرنج، زمین والیبال، تنیس، بدمینتون و مسیر مشخصی که با هدف دویدن طراحی شده، بر جذابیت‌های این پارک که از جاهای دیدنی تهران است، می‌افزاید.
همچنین در بوستان ملت یک باغ وحش کوچک نیز وجود دارد که در آن انواع پرندگان و حیوانات بومی یا غیربومی ایران نگهداری می‌شوند.

پارک گفتگو
لازم است در لیست پارک‌ها و شهربازی‌های تهران به معرفی بوستان گفتگو در کوی نصر یا محله گیشای تهران نیز بپردازیم. شهرت اصلی بوستان گفتگو به‌دلیل نمای زیبایی است که از برج میلاد دارد. همچنین قرارگیری محل دائمی نمایشگاه گل و گیاه تهران در پارک گفتگو، بر شهرت و محبوبیت آن می‌افزاید.

یکی از وجوه تمایز این بوستان با دیگر جاهای دیدنی تهران، طراحی باغ‌هایی به سبک باغ‌های اروپایی یا آسیایی است که در آن‌ها از گیاهان بومی مناطق مورد نظر و همچنین طراحی خاص آن کشورها استفاده کرده‌اند.
از جمله باغ‌های فرنگی بوستان گفتگو باغ ایتالیایی، باغ فرانسوی یا ژاپنی هستند که سبک خاصی طراحی آن‌ها چشم‌نواز است.

باغ ایرانی
باغ ایرانی
نمونه‌ای دیگر از جاهای دیدنی تهران که شکوه و عظمت باغ‌های ایرانی را برای شما زنده می‌کند، بوستان باغ ایرانی در محله ده ونک است. در تاریخ جهان باغ‌های ایرانی جزو زیباترین و باشکوه‌ترین باغ‌های دنیا بوده‌اند که معماری خاص آن‌ها در وسط اقلیم خشک ایران، بهشتی دلپذیر پدید آورده است.

در باغ ایرانی ده ونک، نمونه کوچکی از فضاهای سبز گذشته احیا شده و طراحی فواره‌های مختلف در میان حوض‌ها یا آبراه‌های پارک و همچنین ساخت طاق‌هایی به سبک گذشته، بوستانی بی‌نظیر و آرامش‌بخش در دل شلوغی‌های پایتخت به‌وجود آورده است.

پارک جمشیدیه
همه پارک های تهران در زمینی پست و هموار ساخته نشده‌اند، بلکه احداث بعضی از آن‌ها بر کوه و قرارگیری در کنار اکوسیستم طبیعی منطقه، محیط دلنشینی برای کوه‌نوردی و استشمام هوای کوهستان فراهم کرده‌اند.
بوستان جمشیدیه که در لیست پارک‌ها و شهربازی‌های تهران، جزو محبوب‌ترین گزینه‌های انتخابی توسط ساکنان تهران و مسافران است، در خیابان باهنر یا نیاوران قرار دارد.

هوای سرد کوهستان در این بوستان سبب شده است تا جمشیدیه زودتر از سایر پارک‌های تهران پاییز رنگارنگ را تجربه کند و محیطی برای عاشقان طبیعت به‌وجود آورد. همچنین حضور درختچه‌های گل بسیار زیبا در فضای آن، بهار جمشیدیه را متفاوت‌تر از سایر جاهای دیدنی تهران می‌کند.

پارک قیطریه
همان‌طور که می‌دانید تهران از زمان حکومت قاجارها به‌عنوان پایتخت انتخاب شد و بیشتر مکان‌های تاریخی موجود در پایتخت، یادگار حکومت قاجاریان هستند.

پارک قیطریه نیز به‌نوعی جزو اموال به‌جای مانده از سلسله قجری است که در قدیم به‌عنوان باغ خواه ناصرالدین شاه از آن استفاده می‌کردند.

قدمت بالای این باغ دلیل وجود چنارها و درختان بلند و قدیمی پارک قیطریه است که زیبایی آن را بیشتر کرده‌اند. همچنین ساخت فرهنگسرای ملل در این بوستان، گذر هنرمندان و اهالی هنر را به آن بیشتر کرده است.

پارک طالقانی
پارک طالقانی نیز از قدیمی‌ترین بوستان‌های پایتخت است به‌همین علت تصمیم گرفتیم آن را نیز در لیست پارک‌ها و شهربازی‌های تهران مطلبمان قرار دهیم.

این پارک زیبا با بیش از 75 گونه گیاهی، بر تپه عباس آباد ساخته شده و محلی برای گذراندن اوقات فراغت با خانواده و دوستان است.

در سال 1388 در سمت غرب بوستان طالقانی پارک آب‌و‌آتش را ساختند که پدیده‌ای جدید در میان فضاهای سبز تهران به‌شمار می‌آید.

رقص آب‌و‌آتش در این بوستان مدرن و زیبا به‌ویژه در شب‌های تابستان دیدنی است. در بین پارک طالقانی و آب‌وآتش بزرگراه مدرس قرار دارد و نکته جالب درباره آن‌ها، اتصال این دو به‌وسیله پل طبیعت است.

پارک جنگلی لویزان
پارک لویزان که به پارک شیان نیز شهرت دارد در منطقه شمیرانات و لویزان پایتخت ساخته شده است. مرتفع بودن این بوستان منظره زیبای از تهران را به‌ویژه در شب‌ها پیش چشم بازدیدکنندگان به‌نمایش می‌گذارد.
بوستان لویزان آب‌وهوای خنک و مطبوعی دارد و یکی از بهترین گزینه‌ها برای سپری کردن روزها یا شب‌های گرم تابستان محسوب می‌شود.

پارک جنگلی چیتگر
در لیست پارک‌ها و شهربازی‌های تهران باید به چیتگر به‌عنوان یک پارک جنگلی و مناسب برای پیک نیک اشاره کنیم. این پارک جنگلی در غرب تهران و در جوار آزادراه تهران کرج قرار دارد و بسیاری از افراد جوان تصمیم می‌گیرند در این ناحیه لحظات به‌یادماندنی را برای یکدیگر رقم بزنند.

چیتگر با درختان کاج و درختان جنگلی میوه‌دار مانند آلو یا گوجه سبز، در بهار نمای بسیار زیبایی دارد و مسیر دوچرخه‌سواری آن که یکی از بهترین مسیرهای مخصوص این کار است، با شکوفه‌های سفید مزین می‌شود.

در بوستان چیتگر نیز مانند همه بوستان‌های جنگلی منقل‌هایی برای درست کردن آتش و کباب در نظر گرفته‌اند که به‌خانواده‌ها اجازه می‌دهد تا آخر هفته شادی در کنار یکدیگر داشته باشند.

پارک جنگلی سرخه حصار
در جای جای تهران هنوز رد پای شاهان قاجاری وجود دارد که از جمله آن پارک جنگلی سرخه حصار است. این پارک قدیمی جنگلی، یکی از بوستان‌های ملی تهران محسوب می‌شود که در قدیم از آن به‌عنوان محل شکار درباریان و شاهان استفاده می‌کردند.

در سرخه حصار درختان و درختچه‌های بومی زیادی وجود دارند، همچنین در سال‌های اخیر با در نظر گرفتن این محیط برای فریح و تفرج مردم، گونه‌های دیگری از گیاهان غیربومی نیز به این مجموعه اضافه کرده‌اند.

سایر پارک ‌های تهران
تعداد بوستان‌های پایتخت بسیار بالا است و معرفی همه آن‌ها در یک مطلب امکان‌پذیر نیست. به‌همین دلیل ما در فهرست زیر به ذکر نام چند نمونه دیگر از پارک‌های تهران اشاره می‌کنیم که می‌توانید در اوقات فراغت خود از آن‌ها دیدن کنید.

پارک ساعی
بوستان دانشجو
پارک نهج‌البلاغه
بوستان جوانمردان
پارک هنرمندان
بوستان مادران (پارک اختصاصی بانوان)
پارک شهر
پارک رضوان
بوستان بعثت
پارک جنگلی پردیسان
پارک جنگی کوهسار
لیست شهربازی‌های تهران
از دیگر جاهای دیدنی تهران به‌ویژه برای کودکان و نوجوانان، شهربازی‌های روباز و سرپوشیده پایتخت هستند که با داشتن وسیله‌های بازی متنوع، هیجان و شادی را برای شما به‌ارمغان می‌آورند.

بسیاری از مسافران تور کیش از تهران که از شهرهای مجاور می‌آیند، ساعاتی را تصمیم می‌گیرند در این مکان‌ها بگذارنند. چند نمونه از مهم‌ترین شهربازی‌های این شهر از قرار زیر هستند:

پارک ارم
یکی از مهم‌ترین پارک های بازی تهران یعنی پارک ارم، در غرب پایتخت و کیلومتر 4 آزادراه تهران کرج قرار دارد. این مجموعه وسیع که سه شهربازی مختلف را در خود جای داده، انتخاب مناسبی است تا بتوانید در آن افزایش ترشح آدرنالین را در بدن خود احساس کنید.

بخش روباز مجموعه بازی‌های هیجان‌انگیز و مفرحی دارد که امتحان کردن آن‌ها به‌ویژه در شب‌های تابستان بسیار لذت‌بخش است. همچنین وجود یک باغ وحش در این مجموعه آن را به یکی از کامل‌ترین مجموعه‌های تفریحی پایتخت تبدیل می‌کند.

بسیاری از وسیله‌های شهربازی روباز در فصل سرما و به‌ویژه روزهای سرد و بارانی تعطیل می‌شوند و علاقه‌مندان می‌توانند از بخش سرپوشیده آن، به‌نام قلعه اسرار آمیز دیدن کنند.

در محوطه پارک ارم رستوران‌های متعدد و فضاهای سبز نیز وجود دارند که این امکان را برای سالمندان خانوده فراهم می‌کنند تا در آن‌ها، به‌تماشای بازی کودکان و نوه‌های خود بنشینند.

سرزمین عجایب
در طبقه سوم از مرکز خرید تیراژه در پونک، یکی از بهترین شهربازی‌ ایران و اولین شهربازی کارتی کشور ساخته شده است.

این مجموعه سرپوشیده شامل انواع بازی‌های هیجان‌انگیز و دیجیتال می‌شود و محیط مناسبی برای کودکانی است که علاقه ندارند با والدین خود به خرید در تیراژه بپردازند.

البته بهتر است بدانید که بازی‌های سرزمین عجایب برای تمام سنین مناسب هستند و محدودیتی در انجام آن‌ها وجود ندارد.

بولینگ عبدو
بولینگ عبدو که امروزه به شهربازی چمران معروف است، یکی دیگر از قدیمی‌ترین شهربازی‌های تهران به‌حساب می‌آید که تا قبل از انقلاب فقط بازی‌های بیلیارد یا بولینگ در آن انجام می‌شد. اما بعد از انقلاب سرگرمی‌های دیگری به آن اضافه شد و به شهربازی چمران تغییر نام داد.

این مجموعه سرپوشیده در همه روزهای هفته پذیرای بازدیدکنندگان است و در منطقه شمالی تهران و خیابان شریعتی قرار دارد.

سایر شهربازی‌ها
در لیست پارک‌ها و شهربازی‌های تهران می‌توانیم به مجموعه‌های بازی فراوانی اشاره کنیم که اسامی چند مورد دیگر آن‌ها به‌شرح زیر هستند:

شهر بازی ژوپیتر در مرکز خرید کوروش
شهربازی امیر واقع در مرکز خرید امیر
شهربازی صبا مال در خیابان کارگر جنوبی
فان تایم ارگ تجریش
فان تایم پالادیوم
شهربازی دریاچه خلیج فارس
شهربازی هورا پارک در مرکز خرید سمرقند
شهربازی بیلینو در بوستان نهج‌البلاغه
سخن نهایی
لیست پارک‌ها و شهربازی‌های تهران نیز مانند سایر جاهای دیدنی تهران، بسیار طولانی و بلندبالا است. در این شهر پارک‌های مختلفی وجود دارند که علاوه‌بر زیبایی شهرمحلی برای گذراندن اوقات فراغت به‌شمار می‌روند.
همچنین چند نمونه از بهترین شهربازی‌های ایران در این شهر قرار دارند که به معرفی چند نمونه از آن‌ها پرداختیم.

اگر شما نیز قصد دارید پارک های بازی تهران و همچنین بوستان‌های جنگلی آن را ببینید، قبل از شرکت در تور مشهد از تهران، به بازدید از چند نمونه معرفی شده در این مطلب بروید.

منبع

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 55
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 5
  • بازدید ماه : 239
  • بازدید سال : 393
  • بازدید کلی : 1079
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی