loading...

electrical-panels

بازدید : 23
يکشنبه 13 شهريور 1401 زمان : 12:50

امروزه عینک آفتابی به یکی از عناصر مهم در دنیای مد و فشن تبدیل‌شده است و مدل‌های مختلفی از عینک آفتابی در بازار قابل تهیه خواهد بود. اما موضوع مهمی که نباید فراموش کرد، کارکرد حقیقی عینک آفتابی است. همان‌طور که می‌دانید نور مستقیم خورشید و اشعه‌های آن آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به چشم وارد می‌کنند و برای جلوگیری از چنین موضوعی باید از چشم‌ها محافظت کرد. استفاده از عینک آفتابی اصل یکی از راه‌کارهای مناسب محافظتی است، اما چگونه می‌توان یک عینک آفتابی فیک را از یک مدل اصل تشخیص داد؟ در این مطلب از عینک فراشاد روش‌هایی را به شما برای مطلع شدن از این موضوع خواهیم گفت.

بررسی لوگوی برند عینک آفتابی

از ساده‌ترین راه‌هایی که می‌توانید عینک آفتابی فیک را از اصل آن تشخیص دهید، بررسی لوگوی برند است. برندهای شناخته شده اکثراً لوگوی برند خود را روی شیشه، دسته یا بخشی از دسته که روی گوش قرار می‌گیرد حک می‌کنند. حال اگر شما عینک آفتابی را انتخاب کردید که نوشتهٔ لوگوی آن غلط املایی داشت یا با برند اصلی متفاوت بود، باید متوجه شوید که با یک عینک آفتابی تقلبی سروکار دارید. همچنین گاهی اوقات، برخی از برندها حرف اول برند خود را روی شیشه عینک می‌نویسند. در چنین موقعیتی با ناخن روی حرف نوشته شده بکشید، سپس اگر حرف نوشته شده پاک شد، باید متوجه شوید که عینک آفتابی تقلبی است.

بررسی شماره مدل عینک آفتابی

هر مدل عینک آفتابی از یک برند، شماره‌ای دارد و این شماره در تمام دنیا برای آن مدل یکسان است و ربطی ندارد که شما عینک آفتابی را از کجا تهیه می‌کنید. بنابراین پیش از خرید این محصول، شمارهٔ مدل عینک موردنظر را از سایت تولیدکننده عینک بیابید و یادداشت کنید و زمانی که در حال خرید عینک آفتابی هستید، شمارهٔ عینک را با شمارهٔ اصلی مقایسه کنید و درصورت عدم وجود مغایرت، عینک آفتابی اصل را بخرید. توجه داشته باشید شماره مدل معمولاً روی دستهٔ عینک نوشته می‌شود.

خرید از یک فروشگاه معتبر

اگر شما یک فروشگاه معتبر را برای خرید عینک آفتابی انتخاب کنید، به‌احتمال‌زیاد یک عینک آفتابی اصل در اختیارتان قرار خواهد گرفت، زیرا سایت‌های اینترنتی و فروشگاه‌های معتبر، با فروش جنس فیک اعتبار خود را خراب نمی‌کنند. بنابراین انتخاب یک فروشگاه معتبر اهمیت بالایی دارد. حال اگر شما تصمیم به خرید عینک آفتابی در مشهد دارید، عینک فراشاد یک انتخاب مناسب و مطمئن خواهد بود. همچنین شما می‌توانید به‌صورت رایگان از مشاورهٔ این مجموعه استفاده کنید و سفارش خود را به ثبت برسانید تا در کوتاه‌ترین زمان عینک موردنظرتان در اختیارتان قرار گیرد.

بررسی دفترچه و شناسنامه عینک آفتابی

معمولاً عینک‌های اصل دارای یک دفترچه یا شناسنامه اصالت هستند. در این نوع از دفترچه‌ها اطلاعات دقیقی دربارهٔ عینک و هرآنچه باید بدانید، مانند مقاومت عینک در برابر اشعه ماوراءبنفش، جنس فریم، مقدار خش‌پذیری لنز و … ذکر شده است. حال اگر شما نتوانستید با روش‌های فوق از اصل بودن عینک آفتابی مطمئن شوید، می‌توانید با بررسی شناسنامه عینک به این اطمینان برسید.

بررسی مقاومت عینک آفتابی در برابر اشعه‌های مضر

از دیگر راه‌های تشخیص عینک آفتابی اصل با فیک، بررسی مقاومت عدسی یا لنز عینک در برابر اشعه ماوراءبنفش است. عینک اصل به‌گونه‌ای طراحی می‌شود که لنز یا عدسی آن نسبت به دو طیف اشعه خورشید، یعنی UVA و UVB مقاوم باشد و بتواند این اشعه‌ها را پیش از رسیدن به چشم جذب کند. بررسی این موضوع با دستگاه فتومتر که داخل تمامی عینک‌فروشی‌ها است انجام خواهد شد.

بررسی بسته‌بندی عینک آفتابی

یک عینک آفتابی اصل، درون یک جعبه مخصوص که برند عینک نیز روی آن ثبت شده است قرار می‌گیرد. در پایین جعبه عینک نیز یک بارکد و برچسب دیده خواهد شد که مربوط به اطلاعات کارخانه تولیدکننده عینک است. از دیگر مواردی که داخل جعبه عینک قرار می‌گیرد، می‌توان به دفترچه محصول، برگهٔ مربوط به توضیحات عینک و برگه ضمانت اشاره کرد. حال اگر شما در زمان خرید با یک عینک بدون بسته‌بندی یا بسته‌بندی نامناسب و نامرتب مواجه شدید، باید دریابید که انتخاب شما یک عینک آفتابی فیک است.

بررسی کیفیت فریم عینک آفتابی

بسیاری از افراد گمان می‌کنند که فریم پلاستیکی نشان‌دهنده فیک بودن عینک است، اما باید متذکر شد این چنین نیست و بسیاری از برندهای اصل نیز از فریم پلاستیکی استفاده می‌کنند. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که فریم عینک ظرافت کافی را داشته باشد و مشخص باشد که در زمان ساخت آن دقت خاصی در مراحل به کار رفته است. برای مثال اگر شما در فریم عینک با نشانه‌هایی چون خط‌وخش، جای جوش، موج و تاب یا مواردی این‌چنینی مواجه شدید، باید به فیک بودن عینک شک کنید و بررسی‌های خود را به‌شکل کامل‌تری ادامه دهید.

بررسی کیفیت نوری

زمانی که شما یک عینک آفتابی فیک را روی چشم‌های خود قرار می‌دهید، ابتدا همه‌چیز و همه‌جا را واضح خواهید دید، اما پس از گذشت چند ساعت متوجه خستگی چشم‌های خود خواهید شد. این موضوع احتمالاً به این دلیل خواهد بود که در تولید لنز عینک مواد خوبی استفاده نشده است. همچنین احتمال دیگری که وجود دارد، تکان خوردن لنزها در عینک است، بنابراین آن‌ها به‌شکل درست سرجای خود قرار نخواهند گرفت و باعث اذیت چشم‌ها خواهند شد. این موارد نشان‌دهندهٔ یک عینک فیک است.

بررسی پلاریزه بودن عینک آفتابی

پلاریزه بودن یک عینک آفتابی اصل باعث می‌شود که فرد در محیط‌های پرنور، محیط اطراف را به‌خوبی مشاهده کند. این ویژگی در حفظ سلامتی چشم‌ها در برابر تابش مستقیم نور خورشید در روزهای تابستان، محیط‌های بیابانی و حتی روزهای برفی مؤثر است، زیرا تابش نور را با زاویه‌ای متفاوت دفع می‌کند و باعث می‌شود فرد بتواند دید واضحی نسبت به محیط داشته باشد. از ساده‌ترین راه‌ها برای بررسی پلاریزه بودن عینک آفتابی این است که لنز عینک را مقابل صفحه نمایش روشن گوشی موبایل بگیرید و سپس آن را با زاویهٔ 60 درجه بچرخانید. حال اگر عینک آفتابی اصل باشد، لنزهای عینک تیره خواهد شد.

سخن آخر

روش‌های تشخیص عینک آفتابی اصل از فیک بسیار متنوع است و شما می‌توانید با کمک هر یک از این روش‌ها عینک آفتابی اورجینال را از نوع تقلبی تشخیص دهید. دقت داشته باشید که عینک آفتابی تقلبی نه‌تنها از چشم‌های شما محافظت نمی‌کند، بلکه امکان دارد آسیب‌های جبران‌ناپذیری نیز به چشم‌هایتان وارد کند؛ بنابراین ساده از کنار این موضوع نگذرید و بهترین انتخاب را داشته باشید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 55
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 11
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 17
  • بازدید ماه : 12
  • بازدید سال : 405
  • بازدید کلی : 1091
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی