loading...

electrical-panels

بازدید : 16
دوشنبه 14 آذر 1401 زمان : 13:45

دیسک کمر می‌تواند بسیار دردناک باشد. اما با انجام ورزش می‌توانید درد آن را تا حدودی کاهش دهید. ما در این مقاله 6 مورد از بهترین ورزش ها برای افراد مبتلا به دیسک کمر را معرفی کردیم.

پیشرفت تکنولوژی این روزها باعث شده تا بسیاری از کارهای روزمره ما راحت‌تر انجام شده و سرعت بیشتری در کارها ایجاد کرده است. با تمام مزیت‌هایی که تکنولوژی و استفاده از ابزارهای مختلف برای ما دارد، ضررهایی نیز به بدن ما می‌رساند و این ضرر بی‌تحرکی است که این روزها برای بیشتر افراد به وجود آمده و دردهایی ناشی از این بی‌تحرکی در بدن افراد به وجود آمده است.

دیسک کمر یکی از بیماری‌های استخوانی رایج در بین افراد است که به دلایل مختلفی به وجود می‌آید. برای اینکه بتوانید این بیماری را درمان کنید از راه‌های مختلفی می‌توانید استفاده کنید. البته باید به این اشاره کنیم که مرحله اول بعد از احساس درد این است که به دکتر مراجعه کرده و بعد از معاینه کامل توسط پزشک متخصص به توصیه‌های او گوش کرده و روش درمانی خود را در پیش بگیرید.

یکی از رایج‌ترین روش‌های درمان برای دیسک کمر، ورزش کردن است. تعدادی از این ورزش‌ها باید با استفاده از دستگاه فیزیوتراپی انجام شود و در برخی دیگر بیمار به تنهایی می‌تواند به تمرین بپردازد. در این مطلب تصمیم داریم تا شما را با ورزش مناسب برای افراد مبتلا به دیسک کمر آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

ورزش مناسب برای افراد مبتلا به دیسک کمر

قبل از اینکه بخواهیم این ورزش‌ها را به صورت کامل توضیح دهیم باید روی این نکته تاکید کنیم که نباید به هیچ وجه بدون مشورت دکتر دست به تمرین بزنید. برخی از تمرینات ممکن است برای شما ضرر داشته باشند و حتی آسیب کمر شما را بیشتر کنند و این چیزی نیست که بتوان به راحتی از آن گذشت. پس اگر به توصیه فردی بی‌تجربه قصد دارید تا از این ورزش‌ها استفاده کنید، باید شما را منصرف کنیم تا آسیب بیشتری نبینید. در این راستا بهتر است از متخصصین فیزیوتراپی اندام کمر کمک گرفته تا از هرگونه آسیب پیشگیری نمایید.

در ادامه به توضیح 6 مورد از بهترین ورزش ها برای افراد مبتلا به دیسک کمر می‌پردازیم.

معرفی ورزش اول برای افراد مبتلا به دیسک کمر

در ابتد به پشت دراز بکشید و یکی از دستان خود را زیر قوس کمر خود قرار داده و شکمتان را به سمت داخل یا پایین فشار دهید. این فشار را باید برای مدت زمان 10 ثانیه ثابت نگه دارید و بعد از آن شکم را شل کنید. باید این تمرین را 10 بار دقیقا با همین شرایط تکرار کنید.

معرفی ورزش دوم برای افراد مبتلا به دیسک کمر

باز هم باید به پشت دراز کشیده و پاهای خود را به صورت کامل دراز کنید. جوری که مطمئن باشید هر دو کاملا روی زمین هستند. زانوی راست خود را خم کرده و آن را با دو دست گرفته و به سمت قفسه سینه خود بیاورید. دست‌های خود را باید درست زیر زانو قرار دهید. 5 ثانیه پای خود را به همین حالت نگه داشته و دقت کنید در این مدت پای چپ شما باید به صورت کامل روی زمین دراز بوده و تکان نخورد. حالا پای راست خود را به حالت اولیه برگردانید و این کار را با پای چپ خود تکرار کنید. تمرین خود را برای هر پا 10 بار تکرار کنید.

معرفی ورزش سوم برای افراد مبتلا به دیسک کمر

در حالت دراز کشیده به پشت قرار بگیرید و هر دو پای خود را به سمت شکم آورده و آن‌ها را با دست‌های خود نگه دارید. تا 10 بشمارید و سپس پاهای خود را رها کنید تا به حالت اولیه برگردند. 10 بار باید این تمرین را تکرار کنید.

توجه داشته باشید که اگر از ناحیه لگن دچار آسیب هستید یا در هنگام انجام این ورزش احساس درد می‌کنید، بهتر است با پزشک مشورت کرده و در صورت لزوم ابتدا فیزیوتراپی اندام لگن انجام داده و پس از بهبودی این تمرینات را برای بهبود دیسک کمر انجام دهید.

معرفی ورزش چهارم برای افراد مبتلا به دیسک کمر

باز هم باید به پشت روی زمین دراز بکشید. کاری که باید انجام دهید این است که پای راست خود را طی سه مرحله بالا آورده و به حالت عمود بر زمین برسانید. اگر بخواهیم واضح توضیح دهیم باید بگوییم که در مرحله اول باید پای خود را از زمین بلند کرده و بعد آن را تا زانو باز کرده و نهایتا به حالت 9 درجه و عمود بر زمین برسید. یعنی باید کف پای شما موازی با سقف باشد. در این مرحله باید 10 ثانیه پای خود را ثابت نگه داشته و نهایتا روی زمین برگردانید. 10 بار این تمرین را با پای راست انجام داده و سپس 10 بار دیگر آن را با پای چپ تکرار نمایید.

معرفی ورزش پنجم برای افراد مبتلا به دیسک کمر

روی زمین و به پشت دراز بکشید. زانوهای خود را خم کرده و کف پاها را روی زمین قرار دهید. حالا باید شانه و سر خود را از زمین بلند کرده و این کار را تا جایی ادامه دهید که فشار را روی عضلات شکم خود احساس نمایید. 5 ثانیه در این حالت مانده و به وضعیت ابتدایی خود برگردید. 10 ثانیه استراحت کرده و دوباره تمرین را انجام دهید. باید این تمرین را 10 بار تکرار کنید.

معرفی ورزش ششم برای افراد مبتلا به دیسک کمر

به پشت روی زمین دراز کشیده و دست‌ها و پاهای خود را به حالت دوچرخه باید خم و راست نمایید. فرض کنید روی دوچرخه نشستید و همین کار را به حالت دراز کش انجام دهید. این تمرین نیز باید 10 بار تکرار شود.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 55
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 12
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 18
  • بازدید ماه : 51
  • بازدید سال : 444
  • بازدید کلی : 1130
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی